Kvarsittning, inte alls så tråkigt

Kvarsittning.
Låter inte sådär jättekul va? Men faktist så var det inte så farligt. Fast man kan kanske undra, när jag, som knappt kommit en minut försent till en lektion i hela mitt liv, plötsligt har en timmes kvarsittning.

Jo, såhär är det:

I våran skola har vi så att om man kommer försent till en lektion, så skrivs minuterna man har kommit försent upp av lärarna, och den listan får sedan klassföreståndarna. När man har kommit försent sammanlagt över 30 minuter så får man sitta kvar den tiden någon dag efter skolan.

Och varför jag fick kvarsittning var av den här anledningen:
Det var en onsdag, och Stenbergas skollag (stenberga är skolan jag går på) skulle spela innebandymatch mot Norrtulls skollag. Och såklart vill man juh vara med och heja när skolans lag spelar! (plus att min kille var med som reserv i laget, ennu en anledning att vilja se matchen) I alla fall, så var det gympa vi skulle ha samtidigt som matchen spelades, så vi ringde våran gympalärare Anton och frågade om vi fick åka. Han sa att han inte var helt säker på om han fick göra så för rektorn, men att det nog skulle gå bra, och att han skulle kolla upp det så fort han kom tillbaka till skolan, eftersom han för tillfället hade lunchrast. Men då var saken att bussen gick innan Anton hunnit tillbaka, så vi hoppade (i tron om att vi fick åka) på bussen och drog in till stan. På bussen ringde våran gympalärare och sa att vi inte alls fick åka, men vi skulle inte få kvarsittning, utan en extra tuff gympalektion måndagen efter. Jahapp, vad skulle vi då göra? Jo, eftersom nästa buss tillbaka endå inte gick förän vi redan missat hela gympalektionen så gick vi och kollade på innebandymatchen. När vi sedan kom tillbaka till skolan, lagom i tid för nästa lektion, så visade det sig att någon hade sprungit raka vägen till en av våra klassföreståndare och skvallrat om att vi åkt, så fort den hade fått reda på det. Schyssta klasskamrater tyckte vi.

Ja, det var i alla fall på det sättet vi fick en timmes kvarsittning.

Men inte kan jag säga att det var något fel på kvarsittning, haha, tvärt om så var det ganska kul. I Söderhamns studieplan har dom nämligen lagt upp så att man inte får några bildlektioner i 8:an (hur konstigt som helst tycker jag men..), och eftersom en av våra klassföreståndare är bildlärare så fick vi ha kvarsittningen i bildsalen, vilket var hur bra som helst! Vi tog då chansen att ha en helt valfri bildlektion i stället, hur bra kvarsittning är inte det? ;)


Kommentarer
Postat av: Nadja

ska du kolla på desperate housewife? =)

2009-11-17 @ 19:33:14
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: eemelieteresia. SIE

haha, jo. jag äår inge hajj på det egentligen :D

men får försöka :D

2009-11-17 @ 19:36:27
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/
Postat av: Nadja

ja jag älskar den serien. =)

2009-11-17 @ 19:43:05
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: Emmis

svar; jadå ;) fast ska jobba och så får man väl se om det blir något annat.. man vet ju aldrig XD

2009-11-17 @ 19:43:16
URL: http://flickanemmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback